Testa produkter

Branschjätten HeadBrands

TAR TILLBAKA INTÄKTERNA TILL FRISÖRERNA

- lanserar ny affiliateplattform

I en skönhetsbransch som ständigt växer och domineras av stora aktörer, står frisörer och salongsägare inför betydande utmaningar när det gäller att upprätthålla sin konkurrenskraft inom återförsäljning av hårprodukter. HeadBrands, en ledande aktör inom hårsektorn, har nu tagit på sig en avgörande roll för att stärka frisörens ekonomi genom att lansera en innovativ affiliate-plattform - WKNO.com.

WKNO - framtiden för frisörernas ekonomi?

WKNO som står för We Know (hair) är en e-handel med en innovativ affiliate-del som möjliggör en passiv inkomst för frisören när kunderna handlar hårprodukter online mellan salongsbesöken. Det är ett nyskapande sätt att stärka frisörernas ekonomi och ger dem en möjlighet att bygga en starkare relation till sina kunder. På WKNO.com möts kunden av hårexperter och kan känna sig trygg med att få kvalitativa råd även mellan salongsbesöken.

"Vi är övertygade om att det går att kombinera den personliga upplevelsen i salongen med fördelarna som onlinehandeln erbjuder. Köpresan kan starta i salongen och avslutas online men ändå gynna frisören. Genom att sammanföra det personliga mötet i salongen med onlinehandelns bekvämlighet, förstärker vi banden inom vårt community, som består av en blandning av frisörer, varumärken och nu även slutkonsumenten.” -Sandra Andersson, E-Commerce Manager.

HeadBrands - ledande och banbrytande

HeadBrands har sedan start varit en ledande aktör inom frisörvärlden, och initiativet med WKNO bekräftar deras engagemang. Med WKNO-plattformen tar HeadBrands nästa steg för att stödja och utveckla branschen.

"Vi är på en resa för att ännu en gång förändra frisörbranschen till fördel för frisörerna. Genom att ge frisörer möjligheten till en passiv inkomst och att nå sina kunder online med våra kvalitetsprodukter, siktar vi på att ännu en gång förändra spelplanen för branschen." -Fredrik Gelkner, VD.